
Фандрейзинговий марафон — це спеціальна онлайн-кампанія для збору коштів на проєкти, що реалізуються до Щедрого Вівторка. Він дає можливість організаціям зібрати потрібні суми, а людям — підтримати цікаві та хвилюючі проєкти.
Всі проєкти на Dobro.ua реалізуються операторами допомоги. Це фонди-партнери, завдяки кому ми можемо реалізовувати благодійні акції.
Для того, щоб взяти участь у марафоні, тобі треба бути акредитованим на платформі Dobro.ua.
Як стати акредитованим фондом-оператором допомоги і чи складно це?
До фандрейзингового марафону ви можете пройти пришвидшену акредитацію на сайті Dobro.ua, яку було створено спеціально до Щедрого Вівторка. Детальніше ознайомся з інформацією в інструкції.
Чому це необхідно? Тому що таким способом команда Dobro.ua може відстежити витрачені та реалізовані кошти, адже оператори надають повний фінансовий звіт після проєкту.
Ми створили спеціальну інструкцію, де ти знайдеш усю необхідну інформацію для участі у фандрейзинговому марафоні.

Далі ми відповіли на найчастіші запитання про Фандрейзинговий марафон.
Які переваги участі в фандрейзнговому марафоні до Щедрого Вівторка?
Перш за все, зараз сектору важливо вміти фандрейзити онлайн, і ми можемо посприяти цьому;
По-друге, #ЩедрийВівторок — це глобальний рух, велика кількість організацій бере участь у зборі коштів, тим самим привертає увагу до проблеми;
По-третє, пам’ятай, що крім участі в марафоні, ти стаєш частиною спецпроєкту Щедрого Вівторка та Dobro.ua. Ми розповідатимемо про тебе, збиратимемо кейси, привертатимемо увагу аудиторії до збору коштів та проводитемо консультації за потреби.
Чи може один фонд пропонувати два збори коштів та чи треба двічі реєструватися на сайті Щедрого Вівторка?
Один фонд може створювати безліч проєктів та акцій до Щедрого Вівторка. На сайті потрібно зареєструватись один раз, проте можна створювати декілька акцій, щоб всі вони відображались на карті добра.
Чому потрібно збирати кошти саме через Dobro.ua?
На сьогоднішній день, Dobro.ua — це найбільший фандрейзинговий майданчик в Україні. Тут завжди можна знайти інформацію, кому потрібна допомога. Він зручний та корисний, тому що це місце, де ті, кому потрібна допомога зустрічаються з тими, хто може та хоче допомогти. Операції здійснюються без комісій.
Як ви будете підтримувати учасників марафону?
#ЩедрийВівторок та Dobro.ua активно розповідатиме про організації та збори на своїх ресурсах, надаватиме корисні матеріали та буде тримати в курсі актуальних новин.
На сайті Dobro.ua є функція «Кампанія» — саме через неї будуть збиратися кошти на проєкти. Пам’ятай, що просто створити кампанію та чекати на надходження коштів недостатньо. Підготуй план, за яким ти будеш рухатися. Варто розуміти, що треба багато комунікувати, розказувати про проєкт. Це стане однією з ключових складових успіху.
Проєкти до Щедрого Вівторка мають бути новоствореними чи можна приурочити вже існуючі проєкти?
Це можуть бути постійні проєкти, які приурочені до ініціативи. Якщо у тебе немає ресурсів створити нову акцію— промотуй існуючу. Будь-який проєкт може стати частиною Щедрого Вівторка, головне — бажання долучитися та комунікація про свій проєкт, адже добро має звучати голосно!
В чому успіх великих зборів в онлайн-кампаніях?
Потрібно систематично, кожного дня працювати над своїм проєктом: вдосконалювати його, розповідати про нього, заохочувати людей приєднатися.
Також радимо більше розповідати реальні історії реальних людей, яким ти допомагаєш. Для цього використовуй інструменти сторітелінгу та не забувай про систематичність публікацій.
До марафону можна долучитися тільки до 3 листопада чи можна під час?
Марафон триватиме з 3 листопада до 8 грудня. Заявки на акредитацію від організацій приймаються тільки до 3 листопада, потім реєстрація неможлива. Тому розраховуй свій час правильно.
Кампанії по збору коштів від людей на підтримку зареєстрованих операторів допомоги можна додавати і під час марафону.
Де можна знайти детальну інформацію про ініціативу #ЩедрийВівторок?
В розділі Про нас ти знайдеш інформацію про #ЩедрийВівторок. Заходь та дізнавайся більше про ініціативу.
Чи є необхідним досвід у схожих акціях або можна брати участь початківцям?
Немає значення, чи є у тебе досвід. Важливо мати бажання та натхнення. У тебе може не вийти з першої спроби зібрати потрібну суму, але в будь-якому випадку спробуй. Це дасть можливість проаналізувати помилки та продовжити роботу!
Чи обов’язково тема проєкту має бути дотична до Щедрого Вівторка?
Проєкти не мають бути обов’язково створені до ініціативи, але вони мають бути дотичними, адже ти збираєш кошти в рамках Всеукраїнського дня добрих справ.
Розкажіть про найуспішніші кейси з фандрайзингового марафону?
Наприклад, організація «Джерело» минулого року зібрала усю заплановану суму та створили в рамках марафону 17 кампаній по збору коштів. Їх успіх полягає в тому, що вони методично та систематично розповідали про себе, заохочували людей та працювали над своїми проєктами.
Не став себе в рамки, подумай, як само можна привернути якомога більше людей. Можливо, ти можеш щось запропонувати людям, які підтримають проєкт? Наприклад, подарунок за пожертву від 500/1000 грн. Це може бути інфопродукт, подарунок, особиста зустріч. Подумай, яку користь може отримати аудиторія. Таким чином можна налагоджувати роботу з бізнесом з перспективою на подальшу співпрацю, а також мотивувати людей активніше долучатись.
Як емоційно пережити, якщо ціль кампанії не була досягнута? Дуже часто після невдачі люди припиняють вірити в успіх.
Нам подобається підхід, що варто святкувати свої помилки. Тому що кожна помилка — це досвід,висновок, що цей шлях/метод не працює.
Варто ставити реальні, вимірювані цілі. Заручися підтримкою найближчого кола друзів, родичів та колег. Так мету буде легше досягти.
Поради для учасників фандрейзингового марафону
Постав мету
Важливо мати конкретну мету проєкту. Дай собі відповіді на питання: які твої очікування та чи вистачить ресурсів для досягнення цілі. Сплануй, скільки людей треба залучити для досягнення мети. Наприклад, якщо ти хочеш зібрати 15 000 грн, тоді потрібно порахувати, скільки людей має долучитися. Середня сума внеску на dobro.ua приблизно 150 грн, відповідно, щоб зібрати заплановану суму, треба залучити 100 людей. Але як це зробити?
Комунікуй
Зроби якісний опис ініціативи, на що підуть кошти, як проєкт буде реалізовуватися, як ти будеш звітувати після проєкту. Дай аудиторії вичерпну, конкретну інформацію про проєкт, тому що це підвищить лояльність та довіру до тебе.
Важливо систематично розповідати про свою ідею. Що цікаво читати? Використовуй факти, розказуй про успіхи, ділися успішними кейсами та дякуй тим, хто вже долучився до акції. Опиши, що фінальна сума дозволить зробити, розбий її на багато дрібних та розкажи, як саме може вплинути на проєкт кожна зібрана частина.
Також не забувай залучати людей, які збиратимуть кошти на кампанію — фандрейзерів, це буде важливий рушій у вашій комунікації.
Більше креативу
Ідеї конкурсів:
- Розіграй в соціальних мережах фірмову продукцію або послугу, яку можеш надати в обмін на благодійний внесок;
- Зроби конкурс серед своїх підписників. Наприклад, хто приготує найбільше печива, продасть його та передать кошти на твій проєкт — отримує подарунок. Подумай про те, щоб подарунок був цікавий та корисний для людей;
- Придумай челендж для своїх донорів, суть якого буде поширення інформації про збір. Чим більше людей про нього дізнаються, тим більше шансів, що ти збереш потрібну суму.
Ідеї партнерств:
- Зніми відео в підтримку кампанії, знайди партнера, який може дати цінний подарунок та розіграйте його серед тих, хто робить внесок. ВАЖЛИВО: подарунок розіграй тоді, коли закінчиться кампанія або коли збереш заплановану суму;
- Знайди партнера, хто буде готовий подвоїти внески від інших донорів. Таким чином ти зможеш мотивувати людей віддавати гроші, коли вони знатимуть, що їх кошти подвоюються;
- Залучай різні сектори: бізнес, медіа. Розкажи їм про користь вашого проєкту, Адже люди з різних сфер можуть залучати більшу кількість людей і твоя ідея може знайти відгук у ще більшої аудиторії.
- Знайди амбасадора, який переймається та цінує загальну мету твоєї ідеї, і буде спільно з вами її просувати;
- Домовся з ресторанами/ кафе, щоб частину чайових віддавали на благодійність у #ЩедрийВівторок, а ресторан комунікував про це у соціальних мережах.
Ідеї подій:
- Проведи благодійний онлайн-аукціон, кошти з якого можна одразу направляти на твою кампанію; Детальніше про те, як його організувати, ми писали в нашій інструкції до Щедрого Вівторка;
- Проведи благодійну подію (освітню або розважальну), гроші з якої будуть перераховані на підтримку кампанії.
- Запропонуй учасникам продати старі речі та зібрані кошти перерахувати на благодійність. Для цього можна організувати гаражний розпродаж, своп речей або ж організувати цю активність онлайн.
Повідом партнерів:
- Напиши своїм партнерам та донорам, що ви проводите акцію зі збору коштів спеціально до Щедрого Вівторка, розкажи про ініціативу.
Створи собі виклик:
- Додай трохи фану для себе та своїх колег. Роби челенджі не тільки для аудиторії, а й для себе. Ти можеш кожні 5 тис грн робити щось цікаве чи шалене. Насамперед склади з підписниками список того, що можеш зробити. Наприклад, різні виклики та завдання, за цим має бути цікаво спостерігати: присідати, робити всім офісом зарядку, танцювати під популярні тік-ток челенджі — варіантів безліч. Адже нам завжди цікаво дивитися те, чим би ми хотіли займатися.
Що важливо пам’ятати під час марафону?

- Створи конкретний план та притримуйся його: набагато легше діяти за схемою та бачити картину в цілому, які подальшу дії планувати та що за потреби скоригувати;
- Слідкуй за перебігом подій: звертай увагу, які інструменти працюють краще, а що треба замінити. Прикладай зусилля там, де це дає більший результат, змінюй стратегію, якщо це необхідно;
- Будь систематичним та послідовним: не зникай з соціальних мереж, давай зворотній зв’язок аудиторії. Якщо стало та систематично працювати, точно побачиш результат.
Стаття підготовлена за коментарями Богдана Бердника та Анни Нішніанідзе та команди #ЩедрийВівторок.