Хто?
Благодійний фонд «Благомай»
БФ «Благомай» допомагає дітям, що знаходяться у дитячих будинках, та сприяє їхній соціальній адаптації до реального життя. Під опікою фонду знаходиться 5000 дітей з 84 дитячих домівок і областей України, а щорічно за підтримки фонду проводяться десятки акцій та соціальних програм. Головна мета діяльності благодійного фонду — просувати ідею «благодійність для всіх» та прищеплювати людям звичку робити добрі справи.
Вже три роки поспіль «Благомай» запускає сумісно з партнерами акції до Щедрого Вівторка. Ми поспілкувались з Сиротенко Кірою, що виконує обов’язки голови правління, та дізналися, як #ЩедрийВівторок допомагає їм збирати кошти для дітей та популяризувати культуру благодійності.
Тепла зима після Щедрого Вівторка
У 2018 році БФ «Благомай» вперше запустив разом з партнерами збори коштів на честь Щедрого Вівторка. Метою було зібрати якомога більше грошей на програму «Фабрика див», а саме закупку теплого зимового одягу дітям з дитячих будинків. З того часу така акція стала доброю традицією для команди та партнерів — недарма, на думку Кіри, #ЩедрийВівторок передує зимі.
Зазвичай партнерами акції стають заклади харчування. Серед прикладів:
- Мережа кафе «Борщ» з 1 по 15 грудня 2018 року передавала 20% від вартості кожної проданої порції борщу на придбання зимового взуття для дітей-сиріт.
- Заклад «Василеві» Пироги передавав 40 гривень з кожного проданого на #ЩедрийВівторок 2019 року цілого пирога.
- Ресторан «ArtRamus» у період з 13 листопада по 3 грудня 2019 року передавав 20% від вартості будь-якої проданої позиції на корисні подарунки дітям-сиротам.
- З 30 листопада по 18 грудня 2020 року у кав’ярні Vdoma_kids було встановлено благодійний бокс для збору пожертвувань від відвідувачів.
«Партнери з радістю відгукуються та приєднуються до активностей на честь Щедрого Вівторка кожен рік, а ми маємо можливість закупити теплі речі та взуття для наших підопічних дітей з дитячих будинків» — ділиться Кіра.
Як карантин вплинув на акції до Щедрого Вівторка
Карантин приніс багато змін у соціальне життя, тож ми поцікавилися, чи вплинув він на активності до Щедрого Вівторка.
«Багатьом нашим партнерам прийшлось не солодко у карантин — адже він сильно вдарив по ресторанному бізнесу. Частина закладів, на жаль, припинили своє існування, хтось просто не зміг долучитися. Проте ми все одно знайшли інших партнерів — бізнес хотів допомагати.
До акцій приєднувались кав’ярні, також знайшлись партнери не з закладів харчування — наприклад, письменниця Olga Renyova та магазин товарів для дітей Sunny Bunny.
У цьому році на сайті благодійного фонду «Благомай» розпочав роботу розділ, де будь-яка компанія може розпочати збір коштів на свою власну акцію. Також на ньому будуть збори до Щедрого Вівторка.
Щедрий вівторок та культура благодійності
Кіра вважає, що #ЩедрийВівторок — це чудова можливість вперше долучитись до благодійності, почати робити добрі справи. В Україні багато людей та бізнесів не мають звичку жертвувати постійно, але те, що це Всесвітній день добра — цікавить людей та допомагає простіше розпочинати партнерства.
«Для нас #ЩедрийВівторок — це можливість донести людям, що благодійність не має меж, вона підходить усім. Кожен може бути соціально корисним та соціально відповідальним. Кожен може знайти сили та можливості допомогти, адже благодійність — це не тільки гроші. Одна з основних цінностей нашого фонду — популяризація культури благодійності. А #ЩедрийВівторок — класний інструмент у цій діяльності».
Поради благодійникам
Наостанок ми запитали про поради для некомерційних організацій та бізнесу, які тільки планують приєднуватись до Щедрого Вівторка:
«Я раджу усім готуватися заздалегідь: інформувати партнерів, проводити роботу з організаціями. Це особливо важливо, якщо ви бізнес або хочете працювати з бізнесом — адже у цій сфері довший строк прийняття рішень, аніж у фізичних осіб. Чим раніше ви почнете — тим більше зможете зробити».