Зараз усі навколо говорять про КСВ, чи обов’язково це та наскільки ефективно. Деякі люди навіть обирають продукцію згідно з КСВ її виробника. Але чи дійсно це має значення та що таке ця КСВ?

КСВ: що це таке?
Корпоративна соціальна відповідальність (КСВ) — активна позиція компанії, що полягає в постійній взаємодії із суспільством та розв’язанні соціальних проблем. Вона проявляється у відповідальному ставленні компанії до свого продукту та послуг, до споживачів, працівників і партнерів. КСВ вимагає від кожного бізнесу поводитися етично, сприяти економічному розвитку та покращувати якість життя суспільства.
Бідність, гендерна нерівність, безробіття, експлуатація дитячої праці, дискримінація, расизм, пандемія, екологічні катастрофи — соціальні проблеми, до розв’язання яких можуть долучатися компанії. Проте йдеться не лише про грошову допомогу: бізнеси можуть інвестувати в різні проєкти, надавати інформаційну підтримку ініціативам, забезпечувати певним обладнанням тих, хто не може собі цього дозволити, тощо.
Часто КСВ плутають з благодійністю, але це не одне й те саме. У благодійності донором може бути фізична особа чи організація, що спрямовує ресурси певній установі чи особі. При цьому звітність необов’язкова й не очікується вигоди. У КСВ донором є компанія, що на постійній основі спрямовує ресурси на вирішення певного питання. У такому разі завжди має бути звітність про витрати, а вигода закладена у сталу бізнес-модель.

КСВ демонструє цінності компанії, говорить про рівень її усвідомленості та, безперечно, впливає на її репутацію.
Компанія, що прийняла для себе КСВ, має опиратися на такі Міжнародні стандарти: Глобальний договір ООН, Глобальну ініціативу зі звітності, стандарт соціальної відповідальності ISO 26 000, керівні принципи Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР) та цілі сталого розвиту ООН.
Окрім цього, в Україні також є центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності». Він просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, впроваджує КСВ-проєкти задля системних змін в країні.
Міжнародний досвід
Ми зібрали приклади КСВ міжнародних компаній, які ти точно знаєш. Впевнені, це надихне на нові звершення.
Google. Одним із напрямків роботи компанії в КСВ є освіта та навчання для малозабезпечених і незахищених груп — на це Google виділив $50 млн. Пошуковий гігант також інвестує в проєкти та некомерційні установи, які працюють над покращенням умов праці.
Зокрема, компанія бореться з расовою дискримінацією. Google виділяє грантове фінансування організаціям, що працюють над розв’язанням проблеми расових упереджень і нерівності в США.
Apple став цінним партнером фонду Malala, який працює над усуненням проблем освіти, безпеки та працевлаштування дівчат.
Компанія інвестує в незабезпечені та маргінальні спільноти через проєкти з розширення їхніх можливостей. Окрім коштів, Apple забезпечила деякі американські школи власною технікою.
Microsoft минулого року інвестував $1 млрд у розвиток технологій щодо скорочення викидів вуглецю. Корпорація разом із засновником Біллом Гейтсом занепокоєні станом довкілля, тому час від часу інвестують чималі кошти в екологічні проєкти.
Nike. Глобальною проблемою у 2020-му стала пандемія. Безліч великих та малих компаній долучилися підтримувати медицину та спеціальні фонди фінансово. І Nike не залишилась осторонь — компанія виділила $25 мільйонів та подарувала понад 32 тис. пар спеціальних кросівок медикам, що борються з COVID-19.
Starbucks зобов’язався до 2025 року найняти 25 000 пенсіонерів у межах своїх соціально-відповідальних зусиль. Зокрема, кавова компанія об’єдналася з Агентством ООН у справах біженців, щоб допомогти представникам цієї соціальної групи влаштовуватися на вакансії.
Netflix пропонує переваги для підтримки своїх співробітників та їхніх сімей, а саме — 52-тижневу оплачувану відпустку по догляду за дитиною.
Щодо кейсів в Україні, McDonalds щорічно бере участь у благодійній програмі «Долонька щастя» від фундації «Дім Рональда Макдональда в Україні». Ініціатива збирає кошти на відкриття сімейних кімнат у лікарнях.
КСВ можна вибрати дотичним до діяльності компанії: наприклад, якщо ви щось виробляєте, ваша відповідальність може бути пов’язана з екологією, переробкою, повторним використанням сировини. Якщо у вас компанія з великим штатом працівників, це може бути захист прав працівників, боротьба проти дитячої праці.
Ідеї добрих справ для бізнесу

КСВ — це серйозний крок, який потребує багато зусиль. Проте бути соціальною відповідальною компанією може навіть невеликий бізнес. Можна почати з малого та поступово формувати свої принципи та культуру. Дамо тобі декілька ідей:
- Влаштуй збір коштів
Обери благодійну організацію, якій ваша команда хоче допомагати. Здійснюйте збір коштів за додопомогою усіляких активностей або ж просто протягом місяця.
- Організуй акцію зі збору речей/батарейок/книг
Чесно кажучи, ви можете збирати будь-що, що може бути корисним для інших. Можна організувати збір речей для тих, хто цього потребує. Можна збирати книги для бібліотек, шкіл чи дитячих будинків. Також можна організувати збір батарейок, підтримавши ініціативу «Батарейки, здавайтеся».
По офісах вашої компанії також можна встановити спеціальні контейнери для сортування сміття. Куди здавати папір, пластик, скло — #УкраїнаБезСміття допоможе тобі у цьому.
- Поділися талантом
Ви юридична компанія? Тоді можете надати безкоштовні консультації громадським організаціям. Ви IT-компанія? У такому разі можна організувати безоплатні заняття з програмування для школярів. Театри, наприклад, можуть влаштовувати заняття з акторської майстерності в дитбудинках. Варіантів безліч. Цьому можна приділяти один день на місяць або квартал. Дайте можливість співробітниками проявити своє бажання допомагати і побачите, якого великого результату можна досягнути.
- Ейджизму — ні!
. Ми впевнені, що у твоєму колективі знайдеться місце для Дорослих Стажерів. Бери приклад з «Життєлюба», який організував Тиждень Дорослого Стажера для людей віком від 50-ти років.
- Усім колективом присвятіть час волонтерству
Подумай, що відгукується вашій компанії та з якою доброю справою збігаються ваші цінності. Можливо, раз на сезон ви б вирушали до геріатричного пансіонату, вигулювали собак із притулку чи організовували прибирання зелених зон неподалік офісу? Щовесни висаджувати десятки дерев — теж чималий внесок у збереження екології.
Корпоративна соціальна відповідальність сьогодні — це невід’ємна частина роботи великих корпорацій, тому кожен підприємець має замислитися: чи робить він свій внесок в суспільне життя країни чи світу? Добрі справи — це не важко, можна обрати варіант, кий підходить саме твоєму колективу. Не бійтеся пробувати та експериментувати.
Головне — системність та щирість у тому, що робиш ти та ваша компанія.