Розповідаємо чому #ЩедрийВівторок став Днем добрих справ і як участь в ньому підсилює креативне мислення.
Коли і як виник #ЩедрийВівторок?
#ЩедрийВівторок (англійською #GivingTuesday) виник у 2012 році в США і завдяки тисячам учасників поширився світом. Україна приєдналася до ініціативи у 2018 році.
#GivingTuesday був створений з простою ідеєю: спонукати людей робити добрі справи. Але за останні 8 років ця подія перетворилася на глобальний рух, який надихає сотні мільйонів людей з усього світу творити добро. #GivingTuesday поширює добро та щедрість, об’єднує людей та дає нам спільну велику справу на всіх. До ініціативи може доєднатися кожен, адже ви завжди можете допомогти часом, талантом чи грошима.
Восьмий рік поспіль #ЩедрийВівторок збирає мільйони в грошовому еквіваленті та мільярди в негрошовому — завдяки часу, зусиллям, ресурсам, зв’язкам тощо, які люди присвячують благодійності. Перша акція допомогла неприбутковим організаціям зібрати близько 10 мільйонів доларів, а у 2020 році завдяки #GivingTuesday вдалося зібрати близько 2 з половиною мільярдів доларів по всьому світу.
Які акції проходять під час Щедрого Вівторка?
Щедрий Вівторок не має конкретного формату чи плану дій. Кожна людина, організація чи бізнес можуть втілити в життя власну ідею, проект або захід. Це стимулює креативність та надихає генерувати нові ідеї.
Хоча багато кампаній присвячені збору коштів, Щедрий Вівторок – не лише про гроші. Наприклад, організація Dress for Success, яка допомагає жінкам у складних життєвих обставинах знаходити роботу, щороку запускає власну кампанію #GivingShoesDay. Кожен може віддати пару ділового взуття (нового або в хорошому стані) до магазинів-партнерів НУО. За необхідності його приведуть до ладу, і хтось зможе відчути себе впевненіше на співбеседі, або матиме взуття до ділового костюму, який теж можна отримати у Dress for Success.
До речі, Фейсбук також бере участь у Щедрому Вівторку. Кожного року вони об’єднуються з великою організацією та вдвічі збільшують суму, яку користувачі переводять до благодйність (у Фейсбука є механізм організації пожертв через власну платформу). У 2018 році їхній внесок становив $7 млн, тобто всього було пожертвовано $14 млн. Додатково в цей день Фейсбук не стягував комісію за обробку транзакцій.
Мешканці канадського міста Гуельф в рамках Дня добрих справ вирішили довести, що вони — найбільш щедре місто Канади. Це їм цілком вдалося, адже вони зібрали 1,2 млн канадських доларів, пожертвували більше 2000 одиниць одягу, залучили 62 нових людей до волонтерського руху та отримали 49 згод стати донорами органів. Враховуючи, що в місті проживає 135000 людей, результати вражаючі.
У Щедрому Вівторку беруть участь корпорації та маленькі фірми, міжнародні благодійні організації та малесенькі НУО, притулки для тварин та програми донорства органів, університети та школи, ресторани, кав’ярні, екологічні організації. Хтось в цей день збирає мільйони доларів, хтось привертає увагу до соціально важливих питань, а хтось просто задумується про те, що робити добро — це хороша ідея. В цьому вся суть Щедрого Вівторка — кожен може долучитися і всі внески важливі.
Чи стає Україна добрішою?
Цього року Україна втретє братиме участь у Щедрому Вівторку. Ми офіційно долучилися до світового руху вперше в 2018 році завдяки ініціативі Zagoriy Foundation, Благодійного фонду «Таблеточки», «Клубу Добродіїв», а також Українського форуму благодійників. Завдяки спільним зусиллям організацій та допомозі небайдужих за два роки вдалося зібрати близько 35 мільйонів грн. Ми зробили безліч добрих справ та розповсюдили ідею, що допомагати — просто.
В Україні у 2018 році освітній центр Startup Ukraine до Щедрого Вівторка оголосив конкурс ідей сталого бізнесу. Автори трьох найцікавіших проектів отримали безкоштовні місця на двотижневому курсі для підприємців-початківців. Одна з переможниць, наприклад, запропонувала створити набір рослин для дітей, який привчає до екологічного способу життя.
Які результати Щедрого Вівторка 2020?
- Зареєстрували на Карті добра 714 активностей;
- Залучили 485 освітніх організацій;
- Об’єднали 126 000 учасників.
Вже другий рік приєднуємося до ініціативи #GivingTuesdaySpark та створили у 2020 році #ЩедрийВівторокДіти. Проєкт покликаний залучати дітей до добрих справ та розвивати культуру благодійності серед наймолодшого покоління. Нашим головним партнером є благодійний фонд «Запорука», саме вони комункують зі школами, розповідають про «Уроки добра» та розказують про проєкт.
З нетерпінням чекаємо натхненних історій, які невдовзі принесе #ЩедрийВівторок 2021, що пройде 30 листопада.
Як долучитися?
Зазвичай, думаючи про благодійність, ми маємо на увазі гроші. Це важливий ресурс, але далеко не єдиний спосіб долучитися. Допомагати можна часом, талантом, знаннями, зв’язками, ідеями, розповсюдженням інформації тощо. Слідкуй за нашими новинами та вибирай акції, до яких хотів би приєднатися.
Якщо у тебе ще залишилися питання про #ЩедрийВівторок, шукай відповіді на них за посиланням.