Напередодні Щедрого Вівторка благоднійні організації шукають підтримку та нові партнерства для просування своїх проєктів. Але не всі колаборації однаково ефективні: варто звертати увагу на цільову аудиторію, активність партнерів, їх мету та місію. Як побудувати якісні, довготривалі партнерства, які матимуть найбільший вплив на організації?
Директорка зі стратегічних партнерств фонду “Таблеточки” Світлана Пугач та PR-менеджер Dobro.ua Богдан Бердник поділилися досвідом будування колаборацій та партнерств.
«Людям потрібні люди, а благодійним організаціям потрібні прихильники та підтримка» — розповідає Богдан.
Партнерство з бізнесом
Щедрий Вівторок: Бізнес найчастіше націлений на поступовий довготривалий розвиток, тому варто подумати, що саме ти можеш запропонувати для партнерства, які переваги отримає бізнес. Оціни, чи зміниться їх позиціонування на ринку, чи підвищиться їх соціальна відповідальність.
Не забувай про релевантність співпраці. Якщо ти розумієш, що ваші теми важко співвідносити — краще пошукати інші варіанти.
Переконайся, що репутація та минуле компанії відповідає очікуванням та не зашкодить діяльності твоєї організації.
Також зверни увагу на кількість партнерів та на її популярність. Іноді краще обрати невелику компанію, в якій ти будеш одним з головних партнерів. Співпраця може бути неякісною, якщо компанія вже має вдосталь партнерів та не може приділити увагу кожному.
Будуй партнерства не на один проєкт, а одразу тримай в фокусі майбутню діяльність, такі зв’язки набагато ефективніші. Також не забувай про цілі, адже важко привернути увагу партнерів, якщо ти сам не знаєш, чого прагнеш.
Партнерство зі ЗМІ
Незалежно від того, до кого ти звертаєшся з пропозицією, бізнес чи медіа, є основні правила підготовки та подальшої комунікації з партнерами.
Світлана: Кожному потрібна велика амбітна мета, бо саме вона дає сили для великих звершень. Залучай людей не просто допомогти тобі тут і зараз, а мотивуй їх стати твоїм союзником, довготривалим партнером. Пам’ятай: чим амбітніша мета, тим більше вона надихає.
Мета БФ «Таблеточки» — щоб жодна дитина в Україні не помирала від раку. Ми точно знаємо, що наодинці рак не перемогти. Тому, аби вплинути на ситуацію, ми об’єднуємо людей та компанії, їх ресурси, експертизу та цінності заради досягнення нашої спільної амбітної мети. Саме партнерство є однією із фундаментальних цінностей Таблеточок.
Щедрий Вівторок: Мета твого проєкту має перегукуватися із загальною метою комунікації ЗМІ. Ви маєте дивитися в один бік, адже так ваше партнерство буде гармонійним та логічним, воно дасть очікуваний ефект.
«Спільна мета, а не тільки взаємна вигода, є фундаментом для справді надійних і ціннісних партнерств. Об’єднання навколо спільної мети – найміцніше» — каже Світлана.
Але для того, щоб побудувати довготривалі партнерства, спочатку слід визначити, які зв’язки тобі потрібні.
Богдан: Якщо ми говоримо про ЗМІ, необхідно визначити свою цільову аудиторію і зрозуміти, яким медіа вони довіряють та почати будувати стосунки.
Якщо хочеш довготривалі та ефективні партнерства, будь готовий давати для ЗМІ ексклюзив: цікаві фотопроєкти, інтерв’ю з експертами вже існуючими партнерами та бенефіціарами, унікальні відеозйомки. Чому це має бути ексклюзив? Бо популярні медіа мають велику завантаженість та безліч запитів на публікацію однотипних матеріалів.
Варто створювати такий контент, який би вражав не тільки твою аудиторію, але й журналістів. Тоді отримаєш віддану підтримку тієї доброї справи, яку ти робиш.
Не забувай, що внутрішню комунікацію варто вести не тільки зі своєю командою, але й партнерами:
«Обов’язково ділися з довіреним медіа результатами співпраці, там теж працюють люди і їх теж треба надихати й мотивувати»

Партнерство з інфлюенсерами
Богдан: З лідерами думок ситуація подібна: не варто писати всім, кого ти бачиш по телевізору.
Переглянь їх контент та визнач, чи буде їм цікава тематика вашого проєкту. Дізнайся, хто є основним ядром підписників того чи іншого лідера думок. Адже, погодься, буде дивно, якщо блогер-підліток у TikTok розповідатиме про передчасно народжених дітей. Будуй релевантні зв’язки.
Шукай підтримку тоді, коли вже є що підтримувати: пропонуй контент, який можна розповсюдити, адже блогер — це медіа нового покоління, якому треба постійно дивувати аудиторію. Тільки так ваша співпраця матиме результати.
Не бійся креативити та комунікувати через нові канали зв’язку: твоя кампанія має виділятися, аби бути помітною.
Будь готовий запропонувати декілька варіантів співпраці: так зростають шанси на колаборацію. Також ти зможеш дізнатися, який з варіантів партнерства цікавить інфлюенсерів найбільше.
«Благодійність — це про чесність, тож комунікуйте чесно»

Отже, будування партнерств важливе для подальшої діяльності. Пам’ятай, що варто робити ставки на різні компанії, не віддавай всі можливості на один проєкт. Не переживай, якщо не вийде з першого разу, головне — сталість та систематичність.
Будуй міцні та довготривалі партнерства та поділися враженнями від статті з нами у соціальних мережах!