Як співпрацювати з місцевою владою та об’єднати громади навколо добрих справ?
5 порад від Ірини Озимок.
Ірина Озимок – засновниця Міжнародного саміту мерів та керівник Програми місцевого економічного розвитку WNISEF. У рамках підготовки до Щедрого Вівторка Ірина дала п’ять порад благодійним фондам щодо співпраці з місцевою владою та об’єднання громади навколо добрих справ. Якщо ви маєте ідею, що змінить місто – хутчіш дізнайтеся, як втілити її найкраще!
1. Як на мене, громаду об’єднує або спільне добро, або спільний ворог
Благодійність однозначно може об’єднати людей. На телешоу «Громада на мільйон» було завдання вибрати людину або родину, яка потребує допомоги, і спільно реалізувати якусь ініціативу на їх підтримку. Таким чином, наприклад, вдалося опублікувати збірку віршів самотньої місцевої поетеси та допомогти вдівцю з чотирма доньками придбати необхідні речі. Це ж грандіозно, коли допомога сусідам може подружити їх та призвести до потужнішого низового руху.
2. Якщо ви обрали проблему, яку можна ефективно розв’язати за участі мерії, ніколи не починайте комунікацію з прохання про допомогу
Таких запитів дуже багато, тому державні установи часто бояться, що у них знов проситимуть гроші. Тому починайте з пропозиції: «А давайте ми вам допоможемо розв’язати певну проблему міста». Ще одним гарним стимулом до співпраці є здорова конкуренція. Риторика має бути такою: «От Чернівці зробили, а чому Київ відстає?». Міста конкурують за успіх. Зараз найкращий час звертатися до очільників міст, адже перед виборами всі стараються значно більше. Ваше завдання – перетворити їхній піар на сталі рішення.
3. Я особисто знаю кількох мерів, які дуже швидко реагують на смс і меседжі у Facebook
Але зазвичай у них і без того багато завдань, тому я б радила знаходити когось у команді мера – прогресивного і відкритого, аби розпочати спілкування. Також із містами можна комунікувати через асоціації – Асоціацію міст та Асоціацію малих міст. Дуже активною є Асоціація «Енергоефективні міста України». А ще усі люблять зірок. Ну так воно вже склалося і в Україні, і у світі. Тому, якщо у благодійних фондів є відомі амбасадори, це підвищує якість зворотного зв’язку, адже все переходить у публічну площину.
4. Для ефективної комунікації з меріями підходить усе в межах закону
Це як на будь-яких переговорах – важливо зрозуміти співрозмовника і знайти правильний підхід. Комусь достатньо показати, як може змінитися місто, а на інших треба тиснути репутаційними ризиками. Тут усе ж присутній людський фактор. Наприклад, львів’яни тиснули на місцеву владу для облаштування велоінфраструктури у місті, і це дало непогані результати. В Івано-Франківську все почалося з активної громади, «Теплого міста» та Юрка Филюка, а вже згодом влада почала прислухатися.
5. Міста, які вже долучилися до Щедрого Вівторка, можна тільки привітати
– вони стануть пілотними та своїм прикладом продемонструють ефективність участі у благодійному русі. Інші підтягнуться згодом за принципом Lead by example. Я б радила містам знайти локальних лідерів думок, активні ГО та розпочати піар-кампанію по телебаченню. В Україні це більш дієвий спосіб достукатись до людей, аніж соціальні мережі.