Комунікація в ХХІ столітті необхідна для будь-якого проекту — від бізнесу до благодійних організацій. Але не всі знають, як грамотно спілкуватися з аудиторією. Тож сьогодні ми розкажемо деякі правила та поради щодо комунікації в соціальних мережах.
Марія Сохацька, графічна дизайнерка, поділилася з нами своїм досвідом та знаннями щодо дизайну та SMM.
Дизайн: чим складніше, тим краще?
Дизайн зараз є важливою складовою комунікації, адже саме за айдентикою у подальшому вас будуть впізнавати.
Одне з головних правил дизайну — як можна менше дизайну. Він має бути простим та зрозумілим, адже перевантаження деталями, шрифтами та кольором тільки розпилює увагу глядача.
Він має бути простим та корисним. По-перше, з кожним роком тренд на мінімалізм поширюється все більше, а, по-друге, професійність вимірюється саме вмінням висловити безліч думок за допомогою мінімуму об’єктів.
Дизайн має нести в собі якийсь зміст, адже це теж один зі способів комунікації. Звертайте увагу на те, чи варто додавати той чи інший елемент та чи буде це зрозуміло аудиторії.
Отже, дизайн має бути:
- модним. Слідкуй за трендами через Pinterest та Instagram. Розвивай свою «надивленість», аби створювати красивий та трендовий візуал;
- корисним. Має нести в собі інформацію;
- зрозумілим. Дизайн має «читатися» без пояснень та не потребувати додаткових даних;
- естетичним. Аудиторія хоче бачити приємне візуальне наповнення, аби отримувати не тільки інформацію, а й естетичне задоволення;
- ненав’язливим.
З яких деталей складається дизайн?
- лінії;
- форми;
- колір;
- розмір;
- відстань;
- візуальна «вага» елементу.
За допомогою цих елементів ми видозмінюємо дизайн.
Як правильно так грамотно створити композицію в кадрі?
Важливо не тільки продумати ідею, але й грамотно її реалізувати, зважаючи на правила побудови композиції.
Насамперед, визначте фокус уваги під час створення дизайну: треба розуміти, що має бути центральним об’єктом, а що другорядним. Визначили об’єкт? Тепер виділяйте центровий об’єкт, аби аудиторія звернула на нього увагу в першу чергу. Як це зробити? За допомогою форми, кольору чи розміру.
Також важливо не забувати про “повітря” між елементами, тобто відстань. Важливо слідкувати за загальною картиною, щоб елементи розподілялися рівномірно.
Навіть в хаотичному дизайні має бути структура, не забувайте, що ви можете використовувати сітку в камері чи редакторі фото для створення композиції.
Як вибрати шрифти?
Ви можете створити грамотну композицію, красиві графічні елементи, але зіпсувати весь дизайн неправильно підібраним шрифтом, тож звертайте на це увагу.
Не має бути мільйон різних шрифтів, які наліплені на одному зображенні. Краще використати один, але видозмінювати його за допомогою розміру, кольору чи товщини літер.
Також уникайте усіляких “модних” ефектів, таких як тінь від шрифту.
І найголовніше, слідкуйте, щоб ваш текст був читабельним, адже це його головна задача.
Фотографія в дизайні
В дизайні одну з ключових ролей грають фото. Ви можете придбати їх в фотостоках чи робити власні. Звісно, за можливості, краще мати власні, адже так ви створюєте унікальний контент для своєї організації.
Ви можете фотографувати на телефон, не обов’язково мати професійний фотоапарат. В налаштуваннях камери на телефоні вже зазвичай є усі потрібні функції.
На що треба звернути увагу в першу чергу?
- Композиція. Налаштуйте сітку в камері, аби бачити, як ділиться кадр та де саме знаходяться об’єкти. Слідкуйте за рівнем горизонту. Також краще розміщувати об’єекти в кадрі на перетині ліній, так кадр виглядатиме гармонічно;
- Якість. Поставте максимальний розмір фото в налаштуваннях;
- Світло. Переконайтеся, що маєте достатньо доступу до світла, щоб фото не виходили темними та неякісними.
Декілька додатків, які допоможуть редагувати фото на телефоні: Snapseed, VSCO, Lightroom.
Соціальні мережі
Дизайн є одним з головних інструментів в соціальних мережах, адже він дає змогу формувати естетично приємний профіль та формувати в головах аудиторії вашу айдентику.
Що ж важливо в соціальних мережах?
- Тренуйте надивленість, аби розумітися в трендах, “відчувати” свій профіль;
- Не забувайте про власний голос бренду;
- Регулярний постинг. Із сьогоднішнім ритмом, про вас можуть забути вже через декілька тижнів, тому варто постійно говорити про себе, нагадувати про свою себе, аби аудиторія пам’ятала та цікавилась вами;
- Взаємодійте з аудиторією. Пам’ятайте, що соціальні мережі — це діалог, а не монолог. Прислухайтеся до підписників, реагуйте на їх коментарі та спілкуйтесь з ними.
Корисні програми, які полегшують процес ведення соціальних мереж: Typic 2 (безліч шрифтів для ваших stories) , Unfold та Canva (рамки та макети для оформлення stories).
Експериментуйте, креативне та створюйте якісний контент для своєї аудиторії.