Голос бренду: як знайти та не втратити?

Чи можна подобатися усім?

Спойлер: НІ!

Команда Щедрого Вівторка ділиться своїми знаннями з маркетингу, SMM та PR. Комунікаційна менеджерка проекту Анна Нішніанідзе розказує, що таке Tone of voice та навіщо він потрібен.

Голос бренду: як його знайти та чому він важливий?

Голос бренду чи Tone of voice — це ваш унікальний стиль поведінки та комунікації, за яким вас будуть ідентифікувати в майбутньому.
Голос бренду може мати кожен: організації, бізнес, навіть окремі люди, такі як блогери та інфлюенсери.

Навіщо він потрібен?

Через різноманітність інформації та пропозицій на ринку, важливо виділитися та знайти свою унікальність — саме це допоможе запам’ятатися.
Але як його зрозуміти, яким він має бути та що саме сподобається людям? Для початку варто визначити, хто саме є вашою аудиторією.

Вибір аудиторії

Принципи розділення видозмінюються та прогресують. Не можна, як раніше, сегментувати аудиторію тільки за загальними параметрами, такими як вік, дохід, місце проживання. Аудиторію раджу уявляти за персонажами, конкретними людьми: чим вони займаються у вільний час, що читають та що полюбляють.
Саме за такими портретами варто будувати подальший комунікаційний план.

Як створити такий портрет для себе?

Лайфхак від комунікаційної менеджерки Zagoriy Foundation:

  • оберіть 5-10 дописів для аналізу;
  • подивіться, хто ставить вподобання на ваш контент;
  • продивіться сторінки цих людей і дізнайтесь про них усе, що можна;
  • знайдіть щось спільне між вашими читачами;
  • а тепер уявіть та пропишіть портрет представника або представниці вашої цільової.

Такий аналіз слід робити окремо для різних мереж, адже портрети відрізнятимуться в залежності від платформи. Шукайте серед аудиторії спільні риси характеру, хобі, інтереси та складайте за ними персонажів.

Навіщо створювати такі детальні портрети? Так ви дізнаєтесь, що дратує вашого персонажа, що йому цікаво та як з ним комунікувати.

Чи можна подобатися усім?

Спойлер: НІ!

Чи можливо побудувати таку комунікацію, яка подобатиметься одразу всім навколо? Коли ви намагаєтесь підлаштуватись під всіх одразу, ви втрачаєте свою ідентичність. Важливо знати не тільки свою аудиторію, а й себе, вести комунікацію в одному стилі та не зраджувати власній стратегії.
Ваш голос бренду має бути зрозумілим та присутнім у всій комунікації. Ваш Tone of voice має “читатися” в онлайн-комунікації, в особистій комунікації та в ваших продуктах чи послугах. Саме так можна побудувати власний і унікальний образ..

Що НЕ варто робити?

  • Не варто уявляти цільову аудиторію як сіру масу людей без чітких рис персонажа;
  • Не формувати Tone of voicе, змінювати стиль спілкування кожного дня, не будувати чіткої стратегії;
  • Намагайтесь уникати кліше, шаблонних концепцій і фраз;
  • Прислухайтесь до своєї аудиторії, чуйте її думку та формуйте свою подальшу стратегію виходячи з вподобань підписників.

Не бійтеся робити помилки та щось змінювати

Ми не ідеальні, ми не завжди знаємо, що сподобається аудиторії, тому постійно пробуємо щось нове. Варто висувати гіпотези та перевіряти їх, дивитись, як реагують підписники.

Може здатися, що якщо ідея подобається команді та колегам — вона точно сподобається аудиторії. Це не так, варто дослухатися до людей та слідкувати за їх реакцією.

Навіть ідеальний комунікаційний план може не спрацювати. Будьте готові щось змінювати, адже це не поразка, це елемент розвитку.

Отже, голос бренду важливий для побудови впізнаваності та ідентифікації. Він допоможе вести коректну комунікацію та не втрачати обраний напрям руху.

Долучитись

Ще: