Найчастіші запитання про #ЩедрийВівторок

Ми відповіли на найчістіші запитання про  #ЩедрийВівторок. Сподіваємось, тепер ти усе знаєш про всеукраїнський день добра!

Що таке #ЩедрийВівторок?

Це всесвітній день добрих справ, який відбудеться 1 грудня. Подія створена для поширення добра, підтримки та любові. #ЩедрийВівторок спрямований на залучення усіх, хто може і хоче допомогти, на об’єднання суспільства, бізнесу, некомерційних організацій та держави. Це глобальна ініціатива, до якої приєднались вже понад 150 країн світу.
Наша мета – створити світ, де щедрість лежить в основі суспільства, яке ми будуємо разом.

Хто це організовує?

#ЩедрийВівторок організовується ініціативною групою у складі Zagoriy Foundation, Благодійного фонду «Таблеточки», «Клубу Добродіїв», а також Українського форуму благодійників. Звісно, ми працюємо у партнерстві з глобальною мережею лідерів, партнерів, громад та щедрих людей. Україна вперше приєдналася до ініціативи 27 листопада 2018 року.

Коли відбувається #ЩедрийВівторок?

 У 2020 році це 1 грудня.

Чому добрі справи треба робити саме в День добрих справ? Який в цьому сенс?

Добрі справи варто робити кожен день, але саме в #ЩедрийВівторок ми святкуємо те, що в нашому житті є добрі справи та ми розповідаємо про них. Це як День Народження Добра.

Хто може брати участь?

Усі охочі! Немає жодних обмежень, адже наша мета — об’єднати суспільство, незважаючи на карантин. #ЩедрийВівторок був створений широкою коаліцією партнерів, включаючи людей, сім’ї, некомерційні організації, школи, релігійні організації, малий бізнес та корпорації.

Як я можу взяти участь у #ЩедрийВівторок?

Участь у #ЩедрийВівторок — це приєднання до глобального руху за щедрість. Існує так багато способів долучитися. Незалежно від того,  віддаєш ти товари, час чи гроші, великодушність – це спосіб боротися за справи, які тебе хвилюють, та допомогти людям, які цього потребують.

Чи можу я взяти участь, якщо не маю змоги допомогти фінансово?

Так, звісно! Один з головних інструментів ХХІ століття — медіа. Ти можеш поширювати інформацію, розказувати своїм друзям про акції та збори коштів. Ти можеш стати волонтером та поділитися часом чи талантом.

Як вчинити, якщо я хочу робити добрі справи, але не знаю, з чого почати?

Порада: зайди на наш сайт, там є ідеї для добрих справ, конкретні приклади, що ти можеш зробити. 

Тобі слід визначитися, як саме ти хочеш допомагати: віддавати гроші на благодійність, волонтерити чи долучатися до активностей. Також слідкуй за нашими новинами в соціальних мережах, де ми постійно розказуємо, які добрі справи ти можеш зробити.

Що таке #ЩедрийВівторокДіти?

#ЩедрийВівторокДіти — ініціатива, спрямована на заохочення молодого покоління до добрих справ, адже ми розвиваємо культуру благодійності та прагнемо зробити її невід’ємною частиною життя кожного українця.
Як приєднатись дітям? Хочеш зробити добру справу, але не знаєш, яку? Читай за посиланням, як ти можеш допомогти.

Також слідкуй за нами в Тікток!

Чому Юліана стала амбасадоркою Щедрого Вівторка та яка особливість проекту #ЩедрийВівторокДіти?

Щодо Юліани: вона активно долучається до Щедрого Вівторка спочатку його створення в Україні. Цей вибір був легкий, вона вже й так виконувала усі обов’язки амбасадора: активно долучалася, закликала приєднуватися всіх навколо та робила добрі справи.

Особливість проекту #ЩедрийВівторокДіти в тому, що ми вирішили показати, наскільки багато діти роблять для благодійності і що не варто їх недооцінювати.

Що зумовило вас для запуску TikTok?

Ми вважаємо, що TikTok — дуже недооцінений інструмент. Зараз уся молодь перейшла в TikTok, все більше брендів починають освоювати цю платформу. TikTok знаходиться у ТОПі за скачуванням в Україні. Це актуальна та трендова соціальна мережа. Дуже крута платформа для просування, адже тут все залежить від креативу, контент просуває сам себе. Ми сподіваємось, що в нашому випадку це буде новий цікавий кейс.

Як саме діти долучатимуться до Щедрого Вівторка?

Так само, як і дорослі. Якщо мова йде про  #ЩедрийВівторокДіти, то можна долучитися до активностей, які проходитимуть у школі, можна долучитись до активностей в соціальних мережах, які будуть інтегровувати та залучати дітей. Також вийшла стаття у нас на сайті, де ми розкажемо, як дітям та школам можна долучитися.

Чи може ціла школа долучитись до ініціативи?

Так, може.

Як долучитись школам?

  • Проведи урок добрих справ, де можна розповісти учням, чому важливо робити добрі справи та долучатися до благодійності;
  • Організуй збір коштів: це може бути ярмарок, де діти продаватимуть вироби, створені славними руками чи заклик у соціальних мережах приєднатися до глобального дня добра та допомогти фінансово. Якщо ти не знаєш, кому допомогти фінансово, можеш знайти актуальні проекти на Українській біржі благодійності чи приєднатися до смс-благодійності;
  • Роби добрі справи кожного вівторка. Це може бути допомога сусідам, прибирання громадських місць, де це необхідно заради збереження екології. Можна організувати групову поїздку до дитячого будинку, щоб допомогти дітям, які цього потребують. Ти можеш організувати будь-яку власну добру активність;
  • Долучайся до флешмобу #ДоброНеТихе.

Як долучитись НДО?

  • Організуй збір коштів на певний проект чи потреби. Не забувай конкретизувати, щоб люди бачили, на що саме йдуть кошти;
  • Влаштуй благодійний ярмарок чи вечірку;
  • Організуй лекції чи вебінари. Знання – цінний ресурс, і ними варто ділитись;
  • Успішні акції – це ті, про які знають. Тому розповідай про себе, комунікуй у соціальних мережах, заручись підтримкою місцевих медіа та шукай партнерів;
  • Створи інформаційну кампанію, яка приверне увагу людей до актуальних проблем.

Як долучитись медіа?

  • Поширювати інформацію про #ЩедрийВівторок, розказувати про наші ініціативи, добрі справи та активності. Ти можеш закликати людей долучитися до Щедрого Вівторка;
  • Проводь інформаційні кампанії для підвищення свідомості та згуртування людей заради взаємної допомоги та підтримки;
  • Зв’яжись з нами, щоб обговорити інші варіанти співпраці, за адресою info@givingtuesday.org.ua.

Як долучитися бізнесу?

  • Влаштуй благодійний ярмарок чи аукціон: можна продавати одяг, речі, зроблені власними руками чи послуги. А усі зібрані кошти віддати до організації, яку обереш спільно всім офісом;
  • Влаштуй день донора: можна поїхати до ZdaiBlood або замовити корпоративний виїзд до офісу та стати донорами разом;
  • Одна година роботи = одна година добра: організуй раз на тиждень годину добра, коли колеги можуть піти з роботи раніше в обмін на благодійний платіж. Також колеги можуть волонтерити протягом години добра;
  • Поділись знаннями: використай свої професійні знання на користь організацій і залучи колег. Наприклад, юридичний відділ може проконсультувати по договорах благодійний фонд, а бухгалтери —  продивитися звітність. Колеги творчих напрямків можуть зробити фотографії для соціальних мереж або допомогти з текстами на сайт. Варіантів безліч, важливо тільки бажання.

Які саме консультації може надавати бізнес некомерційним організаціям? Які теми найцікавіші для НДО?

Найчастіше — це комунікації, фандрейзинг та проектний менеджмент.

У нас є гарний партнер Pro Bono Club: вони спеціалізуються на тому, що колеги з бізнесу надають консультації тому, кому це потрібно.

Як можуть НДО взаємодіяти зі школами?

Тут декілька варіантів: можна зв’язуватися зі школами, пропонувати їм активності та робити спільні акції. Можна знайомити школи взагалі з діяльністю благодійних фондів, що вони роблять. Тим самим виконувати просвітницьку місію для того, щоб в дітей було розуміння про те, що робить благодійний сектор.

Як мені започаткувати рух добрих справ в моєму місті?

Якщо ти хочеш започаткувати рух добрих справ в своєму місті, будь ласка, напиши нам, ми розкажемо, що можна робити. Також ти можеш зареєструватися у нас на сайті, автоматично стати амбасадором добра.

Якщо у вас є питання чи вам є що додати — пишіть нам у соціальні мережі чи на пошту. Ми будемо дуже раді.

Які найпопулярніші теми проектів до Щедрого Вівторка?

Минулого року популярним було все, що пов’язано з онлайн-активностями. Цього року кілкьість онлайн-проектів тільки збільшиться. У чому секрет успіху? Варто вигадувати креативні форми допомоги: це може бути розіграш вашого мерчу за благодійний платіж, це може бути благодійний вечір онлайн, це може бути не безкоштовна лекція, зібрані кошти з якої підуть на благодійність.

Під час Щедрого Вівторка є популярним створювати колаборації між партнерами: це дає можливість взаємодіяти різним людям та зміцнювати зв’язки.

І більше креативу: креатив дуже добре працює в рамках Щедрого Вівторка.

Чи важливо, щоб проект був масштабним?

Це залежить від цілей, які ти перед собою ставиш. Якщо твоя ціль — привернути увагу всієї України до активності, тоді так, акція має бути масштабною. Але масштабність не завжди вимірюється  кількістю людей, як показує практика, масштабними стають новаторські, корисні та креативні проекти.

Три найуспішніші кейси для вас?

Це складне питання, адже все залежить від того, що вважати успіхом. Так, у нас є кейси, які запам’ятовуються через креатив, через активності. Наприклад, наші партнери Zdai Blood. Вони вже третій рік долучаються до ініціативи, а їх проект День донора — це продовження Щедрого Вівторка. Це круто, адже головна наша ціль — не просто зібрати гроші раз на рік, а розвивати звичку робити добрі, хоч і маленькі, справи  кожного дня.

Які ви бачите активності до Щедрого Вівторка під час карантину?

Загальна тенденція в тому, що люди переходять в онлайн. Ми помітили, що люди почали частіше відгукуватися на найбільш актуальні питання. Але зараз інтерес до вашої теми може знизитись. Що робити? Не втрачати фокус вашого проекту, працювати над своїми задачами далі, й рівень зацікавленості вирівняється.

На що потрібно звертати увагу під час заповнення грантової заявки?

Варто чітко відповідати на поставлені запитання, бути лаконічним та придумати круту ідею проекту. Також варто звертати увагу на команду, яка працюватиме над проектом.

На нашому сайті вийшла стаття «Проект, який підтримають донори: поради», яка стане у нагоді при заповненні грантової заявки.

Скільки партнерів ви плануєте залучити цього року?

У нас немає цього року кількісних показників, тільки якісні. Ми хочемо залучати партнерів, які будуть робити активності, які поділятимуть наші цінності. Ми не підтримуємо жалісливу благодійність, ми хочемо розвивати бажання долучитись Глобального руху добра.

Де шукати партнерів?

Одразу постав собі питання: яких і для чого? Багато залежить від того, які партнери тобі потрібні. Якщо це бізнес — варто влаштовувати певні активності та акції, які теоретично підходять цьому бізнесу. Це нормально, якщо тобі відмовляють, адже бізнес також має власні інтереси та цілі. Судячи з нашого досвіду, ти точно знайдеш своїх партнерів, але для цього треба постійно та систематично працювати.

Чи можу я використовувати лого та інші зображення у своїх соціальних мережах?

Так, усі зображення є доступними для використання і знаходяться тут.

Скільки людей працює в команді #ЩедрийВівторок?

Нас 7, всі дівчата 🙂

Коли запустите реєстрацію на сайті?

Ти вже можеш зайти та побачити наш оновлений сайт з можливістю реєстрації та створення особистого кабінету.

Якщо у тебе є ще питання  —  пиши нам на info@givingtuesday.org.ua

Долучитись

Ще: